Je kan bij een infopunt aankloppen met vragen over stadsdiensten en het OCMW. In Gent bestaan er Gentinfopunten, (mobiele) dienstencentra en ook digipunten.
De Dienst Burgerzaken van Stad Gent biedt dienstverlening van de aangifte van je geboorte tot aan de huwelijksakte. Je krijgt info over wat je moet doen als je op pensioen gaat, bij het overlijden, als je verhuist,... En je kunt er uittreksels, bewijzen of attesten aanvragen: bewijs van gezinssamenstelling, rijbewijs, elektronische identiteitskaart (eID),...
Tip: Vraag vooraf telefonisch wat je moet meebrengen, of kijk dit na op de website!
Hoe bereik je Stad Gent?
- Telefonisch: 09 210 10 10, fax 09 210 10 20
- Via mail
- Via de twitter account van Stad Gent (@StadGent)
- Via het contactformulier
- Via de chatknop onderaan elke pagina op de stadswebsite
Op de website van Stad Gent kan je ook online een afspraak maken of documenten aanvragen via het webformulier. Als je geen computer hebt, kan je terecht aan de doe-het-zelfbalie in het stadskantoor op het Zuid.
Tip: Gebruik de handige stadskaart met interactieve legende en vind vlot de dienst waar je naar op zoek bent.